reklama

Môj kamarát hypochonder

V mojom pomerne krátkom živote som sa pravidelne stretávala s najrôznejšimi ľuďmi, ktorí trpeli najrôznejšími ochoreniami. Medicínske záležitosti ma vždy zaujímali a za ten čas som získala pomerne veľký prehľad. Viacerí moji známi sa na mňa zvyknú obrátiť so svojimi symptómami a očakávajú odo mňa diagnózu, radu alebo len povzbudenie. Keďže od postavenia lekára či aspoň liečiteľa ma delí niekoľko svetelných rokov, obvykle im poradím niečo, čo nezaručene pomôže ale rozhodne neublíži, alebo ich pošlem svojim "kolegom" v bielych plášťoch. Vyslúžila som si prezývku lekár prvého kontaktu, alebo tiež vidiecka lekárka Dr. Quinnová. Telefóny dvíham aj o druhej v noci, hoci nemám vtedy pohotovosť a poisťovne mi nič nezaplatia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Mám kamaráta. Nevolá sa síce Janko, ale v tomto blogu ho tak budeme volať. Je to už veľký chlapec. Má 25 rokov. Pravdepodobne je to vek, kedy bežne ľudia zomierajú. Teda aspoň podľa neho. Telo 25 ročného človeka je zjavne napadnuté miliardou voľných radikálov, srdce si už svoje odbilo, takže infarkt je na dosah, slepé črevo stále nezačalo vidieť, takže ledva čaká kedy praskne, nech uzrie svetlo sveta na histológii, žlčník je plný kameňov, chvostík pankreasu sa od nervozity neustále ozýva bodavou bolesťou, cukrovka je na dosah, pľúca po 10km behu nevládzu, takže je jasné, že sú vysušené a zmenšené, vlasy začínajú padať viac ako by sa patrilo, hlava po prebdenej noci bolí, takže je to určite nádor, žalúdok odmieta prijať 5 kg potravy na obed, takže zjavne ma narušenú svoju funkciu, modrina naznačuje, že to musí byť embólia, koža svrbí jedine od rubeoly a kŕče v bruchu napovedajú, že prasklo črevo a jeho obsah sa vylial do dutiny brušnej. Nastáva multiorgánove zlyhanie a smrť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno sa zobudí a neverí vlastným očiam. Takže predsalen ten 485-ty infarkt nebol smrteľný? Zas to nevyšlo, možno nabudúce. Našťastie sa v telke či v novinách pravidelne objavujú najrôznejšie smrteľné baktérie, vírusy a epidémie, takže o najpravdepodobnejšiu diagnózu nikdy nie je núdza. Fantázii sa medze nekladú. A keď si zadáte do vyhľadávača symptómy, budete prekvapení, čo všetko sa skrýva vo Vašom tele. Janíčko už bol v klimaktériu, mal zápal pobrušnice, ebolu, maláriu, AIDS a taktiež syndrómy pomenované podľa všeliakých mužov s čudnými menami. Chlap zdravý ako buk. Potvrdili to už desiatky gastroenterológov, internistov, kožných lekárov, pediatrov či geriatrov. Asi mu len chýba sex.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hypochondria je vážna diagnóza. Znepríjemňuje život samotnému jedincovi, ale aj jeho okoliu. Títo ľudia len v mizivých prípadoch vyhľadajú pomoc psychológa. Ak máte aj Vy známeho, ktorý trpí týmto psychickým ochorením, rozhodne sa mu nevysmievajte, ako sa ja vysmievam Jankovi. Mohlo by ho to raniť. My dvaja sme už za ten čas dospeli do štádia, že si z toho vieme urobiť srandu. Počas tých troch rokov, čo ho poznám, som načerpala množstvo skúsenosti a preto som sa rozhodla, dať aj Vám zopár bezcenných rád:

- nenechávajte ho samého s tlakomerom, teplomerom či defibrilátorom

- znemožnite mu prístup k internetu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- nedovoľte mu pozerať teleráno, televízne noviny a seriály či filmy z lekárskeho prostredia

- dajte spáliť všetky jeho knihy od Robina Cooka

- zrušte mu predplatné všetkých časopisov a novín a staré vydania, ktoré má doma odložené, dajte do zberu (ak ešte prebieha na nejakej škole súťaž v zbere, s tou tonou má dieťa výhru istú)

- ak sa sťažuje na bolesť nohy, ruky alebo hlavy, povedzte mu, že amputácia to vyrieši

- pokojne ho nechajte vybrať si miesto svojho posledného odpočinku

- dávajte mu pravidelne celaskon s tvrdením, že je to najnovší liek slúžiaci ako prevencia proti všetkým chorobám vrátane tých, ktoré ešte neexistujú

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- ak mrnčí, hladkajte ho a uvarte mu kakavko

- tajne mu do nápojov pridávajte tinktúru z ľubovníka, šišiaka alebo mučenky

- ak je to s ním na nevydržanie, zatvorte ho do pivnice

Pozdravujem Jančiho a ďakujem za tip na článok :)

Jana Kamencayová

Jana Kamencayová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Meter a pol vysoká pozemšťanka,ktorá sa neustále snaží o to, aby bol tento svet lepší. Vysokoškolsky vzdelaná, pracujúca,beznádejná altruistka, vraj inteligentná,zábavná,sarkastická,plná energie a "geeniálnych" nápadov :) otvorená a úprimná s potrebnou dávkou empatie a taktu. Občas trpiaca akútnou potrebou všetkým všetko povedať. Zoznam autorových rubrík:  VážneNepodstatnéBezcenné radySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu